onsdag 25 maj 2011

Idag är jag lite trött

Var till Stockholm i måndags. Utbildning i uppdatering av hemsida. Ingår i mitt jobb som administartör för Länsbygderådet i Kalmar län. Tröttheten kommer oftast dag tre. Som idag då.
Tur då att jag kan ta kompledigt för att jag var på utbildning. Då får jag tid över för andra viktiga saker.
Umgås med nära och kära för att ta ett exempel.
I går kväll träffade jag yngsta barnbarnet. Hon har börjat prata riktigt mycket så man får tänka på vad man säger så att inte man säger något man inte vill att det ska upprepas.
"Små grytor har också öron"  fick jag höra när jag var barn.
Ett annat uttryck var
" Man har fått två öron och en mun för att man ska lyssna dubbelt så mycket som man talar"
Det tycks som om en del idag har två munnar och kanske ett litet öra.

Ha en fortsatt bra dag!

Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar