onsdag 28 december 2011

Tänk vad tiden går...

Ok det är redan den 28 december. Förr firande man ”Menlösa barns dag” den här dagen. Denna benämning på dagens datum fanns där fram till 2001, då den bytte namn till Värnlösa barns dag. Den fanns där till minne av de barn, som kung Herodes lät döda i sin jakt på den nyfödde Jesus.
Kunde inte sova … i natt heller. Funderar lite på om jag ska orka in till stan, Vimmerby, under dagen som kommer. Ska köpa ny duschstång och draperi. Funderar starkt på att slänga ut badkaret. Det är ändå i minsta laget. Lagom till en pygmé. Vet inte vad de tänkte på som satte in detta minibadkar en gång i tiden, 1981. Kryper jag ner i det så sticker knäna upp över vattnet, hur jag än bär mig åt och jag är ju inte direkt lång.
Äldsta dottern, som är en förståndig människa, talade om för mig att det finns duschlister att sätta fast på golvet så jag behöver inte bygga om hela badrummet. Det låter ju helt fantastiskt. Då slipper jag ju att med livet som insats klättra över badkarskanten varje gång jag ska duscha.
Ja, de som känner mig vet ju att min rörelseförmåga är något begränsad vissa dagar och då kan en vanlig badkarskant te sig som Mount Everest.

Ska bege mig till en affär som säljer dylika inredningsdetaljer – får se om det blir idag.
Men först ska jag försöka sova ett par timmar till. Har nattgäster, som antagligen vill ha frukost någon gång på förmiddagen eller så. Jonas, äldste sonen, kom hem för en stund sedan och barnbarnet Alle gick väl och la sig för någon dryg timme sedan. Så de vill nog inte bli väckta så tidigt. Tror jag skriver en lapp om att kylskåpet står där det brukar, så får de serva sig själva…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar