fredag 30 december 2011

Underbar dag så långt...

Idag vaknade jag utsövd. Underbart och ytterst ovanligt. Åt frukost, fanns lite julskinka kvar.
Visst är det gott med skinksmörgås!
Med en massa energi (nåja) tog jag tag i saker som inte blivit gjorda på flera dagar. Städade av köksbordet från en hel del tidningar. Putsade en ljusstake (Skulle gjort det för ca 5 veckor sedan). Plockade undan i salen. Där stod tallrikar, glas och bestick (diskade) på bordet sedan annandag jul. Nu är i alla fall det mesta inne i de skåp där de hör hemma.
Man blir glad av att få saker gjorda och för de flesta kanske det låter som ingenting, men för mig är det i alla fall någonting.
Har förutsatt mig att jag även ska städa kontoret före trettonhelgen. Får se hur det går.

Har inte fått upp haspeln på toadörren än, men idag ska det ske, absolut!

Fast först ska jag åka upp till Anders och Yrja och sno dem på en fika. Man ska ju njuta lite av livet också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar