onsdag 28 december 2011

Sen eftermiddag

Har varit i Vimmerby och shoppat lite. En hel del fick jag med mig hem men inte allt. Handlade i alla fall duschdraperier och en hasp till toan och lite annat smått och gott, t.ex en burk ischoklad.
Måste ha en lång hasp till toan så att dörren inte går igen helt eftersom katterna har sin toa där också. Stänger man dören helt kan de ju inte komma vare sig in eller ut när de behöver. Har vi dörren helt öppen så intresserar sig hunden för det katterna gjort. Kattlucka gör man bara inte i en gammal spegeldörr.

Fick besöka tre affärer innan jag hittade det jag sökte.

Jag beundrar de småbarnsmammor, ja det är oftast mammor man ser med små barn i affärer, som med stort tålamod har med sig sina telningar. Det är inte alltid som de små liven vill samma som mamman, med ljudligt resultat. Ibland gråter de och ibland skriker de. Fast för det allra mesta är de faktiskt lugna och glada.
Jag minns hur det var att ha en eller ett par trötta ungar med sig när man skulle handla. Om ungarna började tjuta i högan sky ville man helst sjunka ner genom golvet eller på något annant mirakulöst sätt försvinna. Att hålla sig och inte bli irriterad på den tjutande ungen var inte lätt men ett måste för om man tjatade så hade det helt motsatt effekt och ungen gick från ljudlig gråt till att konkurrera med marknadens bästa mistlur.
Skönt att de är vuxna nu. Hade nog inte orkat med det idag.

I morgon ska jag montera haspen. Nu ska jag provsmaka ischokladen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar