fredag 5 augusti 2011

Telekommunikation på landsbygden

Skrev igår om att mitt tålamod med Telia är begränsat.
Idag har de tagit en stor bit igen!
Blir uppringd av människor och vänner som vill prata med mig på mobilerna. Försöker prata med dem. Hör endast brottstycken av vad de säger. Måste be dem upprepa och upprepa igen. Det är absolut inte tillfredsställande. Ringde till Telia för felanmälan. Då får jag till svar att de har en "driftsstörning". Jag vet det. Det har det varit sedan början av juli svarar jag då.
Det är så svårt med reservdelar säger man i kundtjänst. De tar i alla fall emot felanmälan. Tack!
Hå hå jaja. Så tramsigt.
En månad för att få fram en reservdel. Levereras den per cykel från andra sidan jorden?

Sedan såg maken, som var hemma idag, att man försökt ringa till hans mobil. Han har jour åt Svevia AB Fårbo vägområde (i stort sett från Ålem upp till Västervik) den här veckan. Han ringde också Kundtjänst hos Telia. Han frågade dem om de var villiga att betala hotellrum åt honom i Oskarshamn för att säkerheten med jouren skulle kunna upprätthållas. Det var de INTE intresserade av förståeligt nog. De lovade att de skulle vidarebefordra hans synpunkter.

"Fan trot"

Varför ska vi som bor i ett litet samhälle på landsbygden ha sämre IT- och telekommunikation än de som bor i större samhällen och städer?

Ok, jag vet att jag själv valt att bosätta mig på landsbygden, men när jag avtalade med Telia om abonnemang så skulle det fungera här i Frödinge.

Det är inte tillfredsställande att ett så stort bolag som Telia inte kan leverera det de lovat.
Kl 17.30 lade  jag ner och stängde av allt. Dels kom jag inte ut på Internet via de mobila modemen. De hittade inte någon levrantör. Dels gick det inte alls att ringa på mobilerna.
På min mobil stod det
"Begränsad tjänst" och "Endast nödsamtal"...
Halleluja och amen.
Undrar vad vår kommun skulle kunna göra för att påverka så att Telia får ändan ur vagnen?
Bildbevis från min nya fina mobil....Taget med min jobbmobil
Hoppas att det blir bättre snart så jag kan sköta jobbet i alla fall.
Go kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar