måndag 11 april 2011

Håller Vimmerby på att bli en ankdamm?

Hej
Detta är mitt första blogginlägg

Har läst en del bloggar om Vimmerby.
Bland annat en officiell blogg på Vimmerby kommuns hemsida som kommunstyrelsens ordförande och kommunalrådet Micael Glennfalk har 
 http://vimmerby.blogspot.com/
Det enda man kan säga om det är väl att hans bloggginlägg är väldigt långa.

Jag har försökt få till en kommentar på hans blogg om det. Vet ännu inte hur det gått - Dvs om Micael Glennfalk godkänt min kommentar.

I vår fina kommun Vimmerby kan man, om man vill, prata direkt med folk "ute på stan". Då får man veta vad de tycker i olika frågor.
Debatten med väljarna - kommuninnevånarna drivs kanske inte bäst via en blogg, som många ändå inte har möjlighet eller lust att läsa. Möten mellan männisskor är viktigt.


De kommunpolitiker man valt har fått väljarnas förtroende att fatta beslut om och bedriva verksamhet i vår kommun för medborgarnas bästa inom de ekonomiska ramar som kommunen har. Medborgarna i kommunen är ju faktiskt just kommunen.
Ordet kommun kommer av latinets communis, som betyder gemensam.
Jag är en av dessa politiker som fått Centerpartiets förtroende att sitta som ledamot i omsorgsnämnden.
Jag hoppas verkligen inte att Vimmerby kommun ska behöva bli en s.k. ankdamm

Ha det gott!
Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar