söndag 17 april 2011

Äntligen helg!

Lördag vaknade jag vid sjutiden och det var alldeles tyst. Funderade en stund på vart gubben min tagit vägen. Då hörde jag traktorn brumma till nere på ladugårdsplanen. Han var redan ute och hade låtit mig sova ut.
Utsövd och pigg travade jag ner till honom för att byta ett par ord innan han gav sig iväg.
En underbar lördag blev det..
Fick besök av yngsta barnbarnet Mira och hennes mamma Yrja. Skönt med en fika i lugn och ro.
Sedan har jag njutit av vårvädret. Det är inte  alls tyst ute. Fåglarna kvittrar så glatt i kör. Hästarna nedanför på gärdet frustar och gnäggar ibland. Grannens tupp har nog också fått vårkänslor för han gal lite då och då. Ett mycket trivsamt inslag i vår by.
Skulle köpt en ny torkvinda i veckan men hittade ingen bra. Vår gamla har nog ca 40 år på nacken så den skall lämnas in till återvinningscentralen. Den "äter" snören, så den har gjort sitt.
Får väl ta och sätta upp ett par linor mellan träden tills jag hittar en bra ny torkvinda. Inget är väl så skönt som att bädda med lakan som fått fladdra fritt i vinden.

Söndagen med underbart strålande väder, Barn och barnbarn med sambos och vänner på fikabesök! Kul att de kommer och gör nedslag i Frödinge. Samtal om diverse i vardagen. Underbart att träffas under enkla former. Borde bli oftare, men ungdomar har mycket omkring sig med studier och arbete. Hoppas de känner att de alltid är välkomna till oss.

Ha det så gott
Eder EvaS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar