måndag 27 april 2015

Får man sprida hur mycket dynga som helst?

Det var med mycket blandade känslor jag läste kommunalrådsbloggen på Vimmerby kommuns hemsida idag.
Överst på bloggen står det bland annat

"Välkommen! På den här bloggen kan du följa mitt arbete som kommunalråd i Vimmerby kommun. "

Jag hade inte haft tid att läsa den förrän nu.
Jag läste och läste och läste. Blev mer och mer förvånad.
Skriver han verkligen så???
.
 Det manliga kommunalrådet hade skrivit av sig sin frustration såg det ut som.
Han spydde verbal galla över oppositionen, Vänsterpartiet och i synnerhet Centerpartiet.
Mest galla spydde han över kommunens kvinnliga oppositionsråd.
Han gjorde ett par undantag, två manliga Centerpartister. Den ena kallade han för prestigelös....
Det är otroligt smaklöst, enligt min personliga uppfattning.

Vem är han att sätta sig till doms över alla de politiker som numera sitter i opposition?
Hur kan han sprida så mycket dynga på en kommunal blogg?

Han undrar när ITSAM ska få en ursäkt!!!

När ska han själv be om ursäkt för alla de mycket personliga påhopp han gör och har gjort på kommunens kvinnliga oppositionsråd och andra som inte alltid tycker som han?

Jag har aldrig i hela mitt långa liv varit med om maken.

Om någon människa ska ta det vårt manliga kommunalråd skriver på allvar så får  nog Micael Glennfalk stämma ned tonen och använda sig av ett annat språk. 

"Jag kan bara konstatera att centern fortsatt sin blixtkrigs-opposition sedan valförlusten 2010, först i alliansen och nu i minoriteten."

Så skriver Micael Glennfalk på kommunalrådets blogg på Vimmerby kommuns hemsida den 25 april 2015.

Såvitt jag vet, och jag borde veta, så har Centerpartiet, som  det heter, inte bedrivit något slags "blixtkrig" gentemot övriga partier i fullmäktige.

Vi har inte heller så som Micael Glennfalk gör i sitt blogginlägg och andra inlägg på sociala medier, fört någon personlig vendetta mot en viss person eller ett visst parti.

Det är har hänt att man kritiserat honom, för att bemöta hans ensidiga kritik.

Han kritiserar också oppositionen för att de inte lämnat några förslag till besparingar.
Han tycker väldigt mycket om det. Och det får han göra. Men om majoriteten hade haft ett transparent synsätt och tagit med oppositionen i arbetet för att gemensamt ta fram en seriös och hållbar budget kanske vi sluppit alla påhopp och insinuationer.

Vi ska väl alla arbeta för Vimmerby kommuns medborgares bäste med de medel vi har att tillgå?

Ikväll är det Kommunfullmäktige!

God eftermiddag
Allas er EvaS i Frödinge








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar